Innovatie in B2B marketing, het kan met Klue
In de B2B marketing is er de laatste tijd veel veranderd. Traditionele marketing werkt niet meer in de business to business markt, innovatie is dus nodig. Bedrijven zoeken hun heil in marketing automation en content marketing.Dit zijn bewezen methodes die conversie verhogen en voor positieve reacties zorgen bij klanten en leads.
Personalisatie in de B2B Marketing
Tegenwoordig heeft een lead in de b2b markt al ruim 60% van zijn ‘koopreis’ doorgemaakt online.Tijdens deze reis is het voor b2b marketing essentieel om zo relevant mogelijk te zijn voor de reis van de lead. Veel B2B marketeers vinden het lastig om te weten wanneer ze bepaalde stukken informatie moeten laten zien aan potentiële klanten. Een innovatie in de b2b marketing helpt hiermee, de nieuwe dienst Klue is uniek zijn soort en toegankelijk voor elk B2B bedrijf. Met name voor startups is Klue een zeer geschikte tool.
Inzichten met Klue
Klue biedt de unieke mogelijkheid om te weten wie er op uw website geweest is. Het is mogelijk om bedrijven te destilleren uit anoniem webverkeer. Dit is niet alleen goed om te weten maar is ook directe feedback op de huidige marketing. Zorgt uw huidige marketing voor de juiste bezoekers op uw site? Maar Klue gaat verder. Door een slimme koppeling met de Kamer van Koophandel wordt de data verrijkt. Branche informatie en het aantal werknemers wordt toegevoegd. Deze informatie is dan direct te gebruiken om specifieke doelgroepen te genereren binnen Google Analytics.
Business to Business Social Media
Ook business to business wordt social media steeds belangrijker. Aanwezigheid op deze kanalen is dus van essentieel belang om aanwezig te zijn, leads van informatie te voorzien én te weten wat de doelgroep bezig houdt. De juiste content is erg belangrijk. Infographics, video’s en blogs zijn allemaal onderdeel van een goede content marketing strategie. Maar het adverteren op social media is vaak duur en lastig. Met Klue kunt u zeer specifiek social media in zetten. Door enkel te adverteren op de bedrijven die voor u interessant zijn. Deze bedrijven zijn interessant omdat ze al op de bedrijfswebsite geweest zijn. Met Klue kunt u díe specifieke bedrijven targetten en zijn marketing kosten onder controle te houden.
Een voorbeeld:
Stel u verkoopt HRM boeken aan zakelijke klanten. Dit gaat over het algemeen redelijk goed, echter merkt u dat de conversie achter blijft bij adviesbureaus. Met Klue kunt u direct zien welke adviesbureaus wel geïnteresseerd zijn maar niet converteren. U ziet waar het fout gaat en kunt deze pagina’s verbeteren. Vervolgens kunt u een zeer specifieke campagne maken die zich enkel richt op deze adviesbureaus.
Benieuwd hoe Klue voor uw bedrijf kan werken? Probeer het dan een maand gratis.